Going across the sea!

First weekssss

Halloo allemaal!

Sorry voor de late update, maar het is nogal druk geweest de laatste weken. Ik ben inmiddels wel gewend aan het Engelse leven hier en heb London hier nu al 4 keer gezien, maar nog steeds niet saai! Vorige week woensdag begonnen de scholen van de jongens en kreeg ik een beetje een routine in het au pair werk. Ik moet elke ochtend de jongste helpen met ontbijt en aankleden en meestal naar school brengen. Ik loop heel wat af de laatste tijd. De school is dertig minuten lopen, en naar Esher zelf is 15 minuten. Elke keer loop ik door een golfbaan waar de 'echte Engelsen' al fanatiek bezig zijn in hun leuke pakjes, dus zo komt de Engelse sfeer er al in. Ik heb ook al Engels porridge geproeft (één keer en nooit weer) en ben met een Oostenrijkse au pair naar een echte Engelse pub gegaan, heel gezellig.

Er zijn hier trouwens heel veel au pairs en ik heb er ook al heel veel ontmoet, vooral Duitsers en Oostenrijkers en zelfs een Argentijns meisje en iemand uit Noorwegen. Vorige zondag hadden we een au pair meeting in één van de vele starbucksen in London en toen zijn we met een klein groepje London in gegaan. We zijn naar Govent Garden gegaan en hebben naar straatartiesten gekeken. Meestal zijn ze niet eens zo goed, maar er staan altijd zoveel mensen dat je wel nieuwsgierig word. en niemand durft weg te gaan, want iedereen denkt dat die dan zo toch echt iets spannends gaat uitvoeren. Maarja das wel lang wachten...

We zijn ook even naar de National Gallery geweest, want alle musea in London zijn gewoon gratis voor iedereen! Er is dus nog genoeg te zien daar.

Vorige week ben ik ook nog in London geweest en heb toen ook nog mijn nichtje Renske ontmoet daar. Dat was heel erg gezellig, we gingen naar The Longest Slide in the world, alleen de kaarten bleken om drie uur smiddags al uitverkocht te zijn, dus toen zijn we maar omhoog geklommen en hebben genoten van het uitzicht net zoals even later vanuit de London eye :)

De dag daarna zijn Josine en ik met twee andere Nederlandse au pairs London in gegaan. We zijn lekker nat geregend, maar hebben dat goed gemaakt met de echte fish en chips hmmm...

Ik ben ondertussen niet echt bang meer om Engels te spreken, zeker niet na mijn eerste Engels les op de cursus English language in Esher. Onze teacher is aardig maar wel suuper streng en ik heb zelfs al huiswerk gekregen...alsof de rest al niet vermoeiend genoeg is. Ik zal daarom ook maar vast mijn excuses maken voor alle spelfouten en mislukte zinnen ;)

Nou dit was het wel zo'n beetje :) Ik ga zo lekker slapen in mijn supercomfortabele twee persoons bed :)))

Goodnighttttt

Reacties

Reacties

Donna

Superleuk sjaan! En we moeten snel weer gaan skypen:)
Xx

Josine

Haha leuke blogpost!

Lammert

Top, even een samenvatting van alles. Ik kreeg helaas niet de mail die aangeeft dat je weer een nieuw blog hebt geschreven. Staat ons email adres er nog in?

Cocky en Henk

Leuk om wat van je te horen Jeanne! Super dat je zo vaak naar Londen gaat en je bent vast nog lang niet uitgekeken.

We missen je pianospel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active